Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
"Lekker in je vel!" is een lespakket gericht op relationele en seksuele vorming. Het gaat niet alleen maar om kennis, maar vooral om het aanleren van vaardigheden en het is gericht op meningsvorming. Expliciete lesdoelen zijn o.a.: ontdekken van persoonlijke kwaliteiten, leren kennen van voorbehoedsmiddelen, inzicht krijgen in sociale situaties, weten hoe het lichaam verandert tijdens de puberteit, open staan voor andermans gevoelens, ...
Choose an application
Spel voor risicogroepmeiden van 10-13 jaar (basisspel) en voor meisjes van 13 jaar en ouder. Met opdrachtenkaartjes over onderwerpen als weerbaarheid, jongens, seks en relaties en ouderschap. Doel van het spel is de preventie van onbedoelde/ongewenste zwangerschappen.
Choose an application
Het carrouselspel is heel geschikt om in (multiculturele) groepen jongeren onderwerpen op het gebied van seksualiteit en relaties aan te "kaarten". Het doel van het spel is jongeren (13 tot 21 jaar) met elkaar te laten praten over seks en relaties. Het spel bevat 100 kaarten met de categorieën: algemeen, stel-je-voor, seksualiteit, multiculturele relaties, homoseksualiteit en seksueel geweld
Choose an application
Sexofoon is een actief spel dat jongeren op een luchtige, speelse manier laat kennismaken met allerlei aspecten van relaties en seksualiteit. De spel- en gespreksopdrachten gaan over verliefdheid, lichaamsbeeld, de eerste keer, veilig vrijen, lichaamscontact, holebiseksualiteit... Sexofoon kan gespeeld worden vanaf 4 deelnemers, maar voor de meer actieve spelopdrachten is een groep van 8 spelers aanbevolen. Bedoeld voor jongeren in de leeftijd van 14 tot 17 jaar.
Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Secondary education --- Sexology
Choose an application
Shalimar is een educatief spel voor de tweede graad van het secundair onderwijs dat men in klasverband kan spelen. Het helpt een interculturele dialoog rond relaties en seksualiteit op gang te brengen. Al spelend ontdekken leerlingen welke cultuurelementen gemeenschappelijk zijn en welke verschillen individueel bepaald zijn. De nadruk ligt op dialoog en de bereidheid om te leren van andere culturen. De leerlingen nemen de rol van relatieadviseur voor twee fictieve leeftijdgenoten op zich. Het kan gaan om een hetero- of homokoppel, een Vlaams, allochtoon of gemengd duo. Van die leeftijdsgenoten krijgen ze telkens infokaartjes met uitspraken van de personages per thema. De leerlingen overleggen en beslissen per fase. Zullen de twee elkaar ontmoeten? Worden ze een koppel? Vervolgens worden de personages geconfronteerd met vijf "hindernissen". De leerlingen beslissen of die invloed hebben op de relatie. Na elke gespreksronde argumenteren de leerlingen of hun koppel samenblijft of niet.
Choose an application
In het spel komt zowel het Noord-Zuid thema als het thema handicap aan bod en is voor veel mensen toegankelijk, met hierbij bijzondere aandacht voor personen met een verstandelijke en/of visuele beperking. Binnen het spel zijn er verschillende personages, mensen uit Noord en Zuid, mannen en vrouwen, met en zonder een beperking. Iedere speler krijgt bij de aanvang van het spel wat achtergrondinfo over zijn personage om zich goed te kunnen inleven. Verder is het spel zo opgebouwd dat mensen op hun "levensweg" keuzes moeten maken, hun leven zelf in handen moeten nemen en zo gevolgen ondervinden. Mensen komen op hun weg ook opdrachten, meningsvragen en pech tegen. Het spel kan ook zonder begeleider gespeeld worden, maar er moet wel telkens een spelleider aanwezig zijn, deze moet het spel kunnen leiden, opvolgen en dialoog op gang brengen aan de hand van de handleiding.
Social problems --- Sociology of minorities --- Sociology of health --- Didactics of social education --- Didactics of medicine
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|